Friday, July 17, 2009

Wanita Paling Anggun di Dunia

Ini buku kegemaran saya yang penuh dengan motivasi dan kata-kata semangat. Coretan di bawah saya ambil dari buku JANGAN BERSEDIH- JADILAH WANITA YANG PALING BAHAGIA oleh Dr 'Aidh b 'Abdullah Al-Qarni.

Wahai wanita-wanita cantik dan jelita di luar sana, bacalah buku ini untuk mendapat kebahagian dunia dan akhirat...Insya Allah.


"Di setiap tempat, pasti anda temukan kegelapan dalam kehidupan anda.
Kewajipan anda hanyalah menyalakan lampu untuk menerangi anda sendiri."

Anda dengan kecantikan yang anda miliki, ternyata lebih cantik dari matahari. Dengan akhlak anda, anda lebih harum dari minyak wangi. Dengan sikap tawadhu' anda, anda lebih tinggi purnama. Dan dengan cinta anda, anda lebih segar dari rintik gerimis. Oleh kerana itu, peliharalah kecantikan anda dengan keimanan, keredhaan dengan kepuasan dan kehormatan dengan hijab yang menutup aurat.

Ketahuilah bahawa perhiasanmu bukanlah emas atau
perak, tetapi dua raka'at menjelang Subuh, dahagamu di tengah hari yang panas kerana puasa, derma yang tersembunyi yang hanya diketahui oleh Allah, air mata taubat, sujud panjang di atas hamparan sejadah, dan malu kepada Allah kerana terdorong bisikan nista dan ajakan syaitan.

Jadikan taqwa ini bak pakaian anda, nescaya anda akan menjadi wanita yang tercantik di dunia meskipun pakaian bertampal. Jadikanlah rasa malu sebagai baju kurung anda, nescaya anda menjadi wanita yang paling anggun di dunia meskipun anda tidak berkasut. Hindarilah oleh anda rutin hidup seperti yang dilakukan oleh wanita-wanita fasiq dan non muslim yang suka memperlihatkan daya tariknya untuk memikat lawan jenis dan menjadikan tubuhnya sebagai komoditi kaum lelaki tanpa mengendahkan norma-norma susila, kerana sesungguhnya mereka adalah bahan bakar neraka jahanam.









2 comments:

  1. Assalamualaikum Norehan,
    Masih ingat Nini? We met at bengkel penulisan GISB few months ago (kot!). Btw, apa projek terkini?

    ReplyDelete
  2. Walaikumsalam,

    Terima kasih sudi singgah. Mestilah ingat kat Nini. Tahniah atas blog baru.

    ReplyDelete