Monday, August 23, 2010

Rakaman di kidsontwo@TV2

Sudah lama tidak menulis entri di blog. Sibuk, banyak kerja. Sekarang, baru ada masa free sikit untuk up-date blog yang sudah lama berhabuk. Tetapi masa lapang ini tak lama, mungkin hanya tinggal seminggu dua saja lagi kerana selepas ini saya akan kembali sibuk dengan projek menulis terbesar yang kedua. Rezeki dari Allah Taala, terima sajalah.

Minggu lepas, saya ke Glenmarie ada rakaman bagi segmen buku dalam rancangan kidson2@tv2. Menggelabah juga masa di wawancara, maklumlah saya penulis bukannya artis. Dua kali take...hihi. Saya diwawancara tentang novel kedua iaitu Putu Mayam Satu! Seronok juga di sana kerana anak-anak saya turut mendapat pengalaman baru. Waktu siaran nanti dalam bulan Oktober...lama lagi lah.

Semasa di sana juga, Encik Zakaria, Ketua Editor Galeri Ilmu ada tanya saya, "Bila hendak mula tulis Diari Aneesa 2? Kalau boleh siapkan lah sebelum pesta buku 2011." Isshkk...keinginan untuk menyambung Diari Aneesa tu ada, cuma momentum tu belum muncul lagi. Insya Allah, akan saya usahakan.

Glamor ke masa ke udara di TV2 nanti? Tak tahulah, rasa macam biasa saja. Muka masuk dalam majalah Anis tu selalulah juga. Tak apa yang glamornya, saya penulis kecil-kecilan bukannya artis, superstar atau pelakon.

3 comments:

  1. I am so proud of you my friend...

    I still remember the days when we used to walk back to our Serdang Flat when you told me your dreams that you wanted to write a book.

    You've achieved your dreams An..Probably you should write your own story An. Its inspiring :)

    Love
    Atoi

    ReplyDelete
  2. Atoi, thanks for dropping by. Those days remain sweet memories. Yes, dreams do come true with Allah's will.

    ReplyDelete
  3. tahniah, dah fulltime writer...

    ReplyDelete