Monday, August 10, 2009

Kunjungan ke Yayasan Amanah An Nur Maisarah

Yayasan An-Nur Maisarah
Dr Fazillah Nordin


Anak bongsu saya posing tepi tupai

Semalam saya ke Yayasan Amanah An Nur Maisarah di Chemor, Perak. Tujuan ke sana adalah untuk "RAHSIA" di samping mendedahkan kepada anak-anak saya tentang kehidupan anak-anak yatim tanpa ibu bapa di sisi mereka. Sengaja saya membawa anak-anak ke sini agar mereka bersyukur dengan apa yang mereka ada dan sedar yang ada anak-anak lain di luar sana yang memerlukan bantuan.

Yayasan tersebut berada dalam kawasan seluas 5 ekar. Ketika ini Yayasan sedang meratakan kawasan kebun getah berhampiran untuk menanam limau manis dan pisang emas.

Saya berkesempatan bertemu dengan salah seorang pemegang amanah di sini iaitu Dr Fazillah Nordin atau lebih mesra dengan panggilan 'Ibu'. Menurut Ibu, ketika ini terdapat 37 orang anak-anak yatim yang menginap di Yayasan ini dan ada di antara mereka sedang melanjutkan pelajaran di Universiti. Dan penghuni yang paling kecil ialah seorang bayi berusia 6 bulan. Anak-anak ini dibenarkan tinggal di sini sehingga mereka berumahtangga. Mereka hanya dibenarkan pulang ke kampung halaman selama 10 hari sahaja dalam setahun. Namun waris-waris mereka dibenarkan melawat pada bila-bila masa.

Kepada sesiapa yang ingin menyumbang ke yayasan ini, anda boleh salurkan sumbangan anda kepada: YAYASAN AMANAH AN-NUR MAISARAH
NO AKAUN CIMB: 08160000023108

Marilah kita bersama-sama membeli saham untuk akhirat...Insya Allah.

No comments:

Post a Comment